VoIP oplossingen

VoIP aanbieders versus KPN:
In principe is VoIP een volwassen product geworden, storingen zijn er net zo vaak als bij gewone telefonie.
Er zijn verschillende aanbieders, sommige met een eigen (glasvezel) netwerk, maar de meeste maken gebruik van het KPN netwerk.

KPN:
De KPN is de oudste telecom leverancier met een eigen netwerk waarop ze analogetelefonie, ISDN, VoIP en andere diensten aanbieden. Ze zijn volgens de telecomwet wettelijk verplicht om storingen op het eigen netwerk binnen 5 werkdagen op te lossen. Tegen een vergoeding kan men een kortere response tijd afspreken. In de praktijk zal bij overmacht zonder veel problemen een noodvoorziening worden geregeld, b.v. naar een GSM.

Andere aanbieders
Bij aanbieders van Internetdiensten dus ook VoIP providers is dit anders, deze hebben inspanningsverplichting, dat wil zeggen ze moeten hun best doen het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.
Ook hier kunt u meestal tegen een vergoeding snelheid van reageren maar geen spijkerharde garanties kopen. Ze hebben meestal geen eigen fysiek netwerk of storingsdienst, zoals de KPN. De goede aanbieders hebben in meerdere plaatsen in het land een koppeling op het internet, zodat lokale storingen snel kunnen worden opgevangen

Besparing:
Met VoIP kunnen kosten bespaart worden maar blijft kwetsbaar, dit kan ondervangen worden met een Hybride telefooncentrale. Deze is ook geschikt voor VoIP zonder verlies van de bestaande mogelijkheden zoals ISDN en biedt zo het goede van alle systemen.

VoIP aanbieders:
Er zijn vele VoIP aanbieders, vaak worden VoIP diensten door ICT bedrijven onder eigen naam aangeboden. Deze Withe-Label aanbieders brengen dit weer onder bij een VoIP provider en kunnen zo hun eigen prijs bepalen, dus verdienen aan uw gesprekken.

Wij als telecombedrijf zijn al vanaf 1982 gespecialiseerd in telecommunicatie en kennen alle valkuilen en kunnen u als geen ander een passende aanbieding maken.
Uw bereikbaarheid en gunstige exploitatiekosten staan daarbij voorop.